Jak prawidłowo wykonać optymalizację sklepu www?

4.9
(26)

Sklep internetowy ze względu na swoją konstrukcję wymaga wykonania wielu czynności optymalizacyjnych, które będą miały wpływ na osiąganie przyszłych pozycji w Google. Oczywiście, aby przystąpić do optymalizacji należy wcześniej wykonać audyt strony www. Jak go wykonać, opisaliśmy we wcześniejszym wpisie – Profesjonalny audyt strony www – jak wykonać? Wykonanie pełnej optymalizacji sklepu wymaga czasu i nie da się tego zrobić w dwa czy trzy dni. Optymalizacja sklepu internetowego powinna zostać zaplanowana na trzy etapy i każdy z nich powinien zostać wykonany starannie. To, co powinno zostać zoptymalizowane, zawsze powinno wynikać z wcześniej wykonanego audytu. Pozycjonowanie stron www jest usługą, która pozwala znaleźć się w TOP10 wyników wyszukiwania i dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Pozycjonowanie jest wyścigiem konkurencji, który polega głównie na ściganiu się na jak najlepsze pozycje na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Jest to proces, bez którego nie da się zaistnieć w sieci, ponieważ płatne formy reklamy pozwalają na szybkie pokazanie oferty, ale tylko wtedy, kiedy za to płacimy. Dlatego warto pomyśleć o SEO w swoim sklepie i zacząć wyścig o coraz lepsze pozycje, aby budować w sieci swój biznes. Na pozycjonowanie składają się działania on-site oraz off-site. Prawidłowa optymalizacja jest jednym z najważniejszych kroków w wyścigu o wysokie pozycje w TOP10 wyników wyszukiwania Google.

Na jakie etapy powinna zostać zaplanowana optymalizacja sklepu?

Na samym początku należy wykonać optymalizację z podziałem na trzy grupy elementów:

– Optymalizowanie elementów z najwyższym priorytetem SEO – elementy, które mają największe znaczenie dla SEO a ich prawidłowe działanie sprawia, że strona z dnia na dzień zyskuje w rankingach Google.

– Optymalizowanie elementów ze średnim priorytetem SEO – elementy, które mają wpływ na SEO, ale nie największy. Wspomagają one pozycjonowanie i pozwalają zwiększyć czytelność sklepu przez boty Google.

– Optymalizowanie elementów z niskim priorytetem SEO – elementy, które mają neutralny wpływ na SEO, lecz pozwalają na uzyskanie wysokiego wyniku strony w teście np. PageSpeed Insights. Elementy te pozwalają na maksymalne przyśpieszenie strony.

Kiedy optymalizacja zostanie już wykonana, należy co jakiś czas prowadzić reoptymalizację, czyli powtórną optymalizację na elementach, które pojawiły się w sklepie a nie zostały zoptymalizowane.

Jakie są cele optymalizacji sklepu www?

– Zwiększenie wartości SEO sklepu

– Przygotowanie sklepu od strony technicznej pod pozycjonowanie

– Dostosowanie sklepu do algorytmów Google

– Pełna indeksacja wszystkich adresów URL w Google

– Zadbanie o prawidłową indeksację zawartości sklepu

– Zwiększenie czytelności sklepu przez boty Google

– Przyśpieszenie wczytywania sklepu na urządzeniach mobilnych

– Przyśpieszenie wczytywania sklepu na komputerach

– Maksymalne zmniejszenie wagi elementów takich, jak grafiki czy skrypty

– Zastosowanie odpowiednich formatów obrazów

– Zadbanie o odpowiednią warstwę tekstową sklepu

– Prawidłowa konstrukcja menu sklepu

– Prawidłowa konstrukcja kategorii w sklepie

– Zadbanie o przyjazne linki w sklepie

– Zadbanie o prawidłowe meta dane typu: TITLE oraz DESCRIPTION, aby zachęcały do zakupu. Meta tagi dla stron informacyjnych, kategorii, podkategorii oraz produktów

– Prawidłowa konstrukcja mapy strony w formacie XML

– Prawidłowa konstrukcja mapy strony w formacie HTML

– Prawidłowa konstrukcja pliku robots.txt

– Instalacja danych rozszerzonych schema.org

– Poprawa lub stworzenie znaczników ALT w zdjęciach

– Włączenie kompresji Gzip w sklepie

– Wyeliminowanie duplikacji treści

– Stworzenie przyjaznych adresów URL

– Stworzenie strony błędu dla stron 404

– Wykonanie przekierowań 301 dla stron 404

– Wykonanie prawidłowej hierarchii nagłówków H1-H6

– Ustawienie Canonical URL

– Wykonanie linkowania wewnętrznego sklepu

– Wyeliminowanie zasobów blokujących renderowanie

– Usunięcie lub wyłączenie nieużywanych zasobów CSS i JS

– Zwiększenie ruchu organicznego

– Zwiększenie sklepu w segmencie TOP3 oraz TOP10

– Cykliczne zwiększanie sprzedaży

– Zwiększenie bazy danych o nowych klientów

– Zwiększenie udziału w rynku

– Zwiększenie bazy słów kluczowych, na które Google zacznie indeksować sklep

– Zwiększenie średniej pozycji sklepu

Zapraszamy do oceny

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

4.9 / 5. 26