Jak pozycjonować, aby sprzedawać?

4.8
(29)

Pozycjonowanie stron www, to jedna z najtańszych oraz najbardziej efektywnych form promowania stron www w wyszukiwarkach internetowych. Ruch organiczny należy do najbardziej kalorycznego oraz wartościowego ruchu, jaki generuje strona www lub sklep www. Pozycjonowanie stron www w dużej mierze kojarzone jest przez klientów jako usługa polegająca na wprowadzeniu strony www na konkretne słowa kluczowe do TOP10. Bardzo często po pojawieniu się strony czy sklepu na konkretnych słowach kluczowych w pierwszej dziesiątce, okazuje się, że nie przynosi to żadnych zapytań ofertowych czy konkretnej sprzedaży.

Osiąganie pozycji za wszelką cenę, a realne efekty

Aby osiągnąć szybki efekt z pozycji pozycjonowanych fraz coraz częściej stosuje się metodę polegającą na tworzeniu dużej ilości wpisów na blog firmowy. Wpisy takie zawierają słowa kluczowe na jakie chcemy, aby pokazała się strona. W ten sposób bardzo szybko przyrasta liczba słów kluczowych w TOP10. Jest to tak zwane osiąganie pozycji za wszelką cenę, aby pokazać klientowi, że agencja jest w stanie szybko wypozycjonować stronę. Im więcej słów kluczowych w TOP10, tym większy ruch. Na pierwszy rzut oka powinno się to przekładać na większe zainteresowanie ofertą. Niestety w wielu przypadkach tak nie jest i mimo wielu słów w TOP10 i coraz większemu ruchowi, sklep jak nie sprzedawał, tak nadal nie sprzedaje. Zapytań jak nie było, tak nie ma nadal. Wiele słów, które pojawiają się w TOP10 są w większości przypadkowe i nie mają nic wspólnego z tym, czego realnie poszukują użytkownicy Internetu. Dlatego też nie przekłada się to na realne efekty.

Dlaczego mimo wypozycjonowanej strony nie ma telefonów? 

To pytanie zadaje sobie coraz więcej firm, które posiadają po 500-700 słów kluczowych w TOP10, a mimo to w żaden sposób nie przekłada się to na maile, telefony czy zamówienia ze strony użytkowników Internetu. Otóż, aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, wystarczy wpisać do wyszukiwarki Google konkretne słowo kluczowe i zobaczyć co pojawi się nam po kliknięciu w nasz link. W wielu przypadkach pokazują się wpisy blogowe, czyli długie, pozbawione merytoryki treści, które pisane są na zamówienie przez copywriterów, którzy mają za zadanie tworzyć jak najwięcej treści. Użytkownik szukający np.: usługi – układanie gresu na podłodze, wpisuje np.: usługi glazurnicze Kraków. Po wpisaniu hasła, pojawiają się wyniki i po kliknięciu w wybrany, pojawia się długi wpis o tym jak układać gres i jakimi technikami można to robić oraz jakich narzędzi należy używać. Użytkownik wtedy wychodzi ze strony i na tym kończy się cała akcja.

Po co w takim razie tworzyć mnóstwo treści, która nie generuje sprzedaży?

Blog to coś, bez czego wiele agencji nie wyobraża sobie pozycjonowania strony www. Pozycjonowanie za pomocą bezwartościowego contentu to przede wszystkim psucie rynku SEO oraz zniechęcanie klientów do pozycjonowania swojej strony www lub sklepu internetowego. Klienci zainteresowani pozycjonowaniem swojej strony www lub sklepu internetowego otrzymują w pakietach kilka tekstów miesięcznie na swojego firmowego bloga. Pozycjonowanie tylko i wyłącznie za pomocą dużej ilości bezwartościowych wpisów, przypomina pozycjonowanie z dawnych lat za pomocą katalogów stron. Dużo wpisów do jak największej liczby katalogów, aby szybko pojawił się efekt. Teksty, jakie klienci otrzymują w pakiecie są z różnych branż. Pozycjonowanie za pomocą dużej ilości treści można przyrównać do zaśmiecania własnej strony www czy sklepu internetowego. Żaden copywriter nie ma wiedzy, aby pisać na każdy temat. Niestety dość często osoby takie piszą na tematy budowlane, medyczne, edukacyjne czy sport. Po co agencje pozycjonują za pomocą dużej ilości contentu? Ponieważ pozwala to szybko wypozycjonować daną stronę, bez dużych nakładów finansowych na żmudne poszukiwanie miejsc do linkowania, czy bez konieczności zlecania pisania specjalistycznych treści fachowcom. Nie trzeba angażować do procesu pozycjonowania programistów do szczegółowej optymalizacji kodu strony. Pozycjonowanie takie nie wymaga praktycznie żadnej strategii, nie wymaga inwestowania w budowę czy utrzymywanie stron zapleczowych.

Zapraszamy do oceny

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

4.8 / 5. 29