Baidu.com – największa chińska wyszukiwarka internetowa

5
(2)

Baidu.com to największa wyszukiwarka internetowa w Chinach,
która oferuje wiele możliwości reklamowych. Jest to wyszukiwarka, z której
najczęściej korzystają mieszkańcy Chin. Małe zainteresowanie w Europie, które z
roku na rok rośnie, wynika głównie z faktu, iż świat nieustannie konkuruje
gospodarczo z Chinami, co przekłada się na marginalizowanie Baidu.com. W Polsce
oprócz specjalistów, mało kto słyszał o tej potężnej wyszukiwarce internetowej,
która małymi krokami zwiększa swój udział na światowych rynkach. Największe
mocarstwa na świecie takie, jak Chiny, Rosja czy USA mają swoje wyszukiwarki
internetowe. W Rosji najpopularniejszą wyszukiwarką jest Yandex.com. Wszystkie
trzy są ogólnodostępne we wszystkich krajach, w których nie ma pewnych
ograniczeń. Baidu.com nie odbiega niczym swoją funkcjonalnością od najbardziej
znanych wyszukiwarek na świecie. Przeglądając zawartość wyszukiwarki, można
zauważyć, że indeksowane są witryny nie tylko chińskie. Wpisując np.: hasło:
Pozycjonowanie stron www, pokazują się nam same polskie wyniki wyszukiwania.

Wyszukiwarka Baidu.com jest w pełni wartościową wyszukiwarką,
która, o czym mało kto wie, w rankingu wyszukiwarek internetowych w skali międzynarodowej
na urządzeniach desktopowych ma prawie 9% udziału. Na urządzeniach mobilnych
jest to prawie 4%. Dlatego też mówienie przez niektóre agencje SEO, że
pozycjonowanie się kończy, jest lekką przesadą. Jak widać świat wyszukiwarek
internetowych rośnie jak na drożdżach. Google może  pomału zaczynać się obawiać, jak może
skończyć się polityka nadmiernej monetyzacji wyszukiwarki za cenę ignorowania
potrzeb użytkownika. Porównując Google z pozostałymi wyszukiwarkami, można
zauważyć, że są jedynym przedsiębiorstwem, które już dawno odeszło od idei,
jaką była wyszukiwarka. Google, przypomina miasto, w którym zaczynają w różnych
miejscach wyrastać dziwne reklamy, które szpecą miasto. Baidu.com jest zupełnym
przeciwieństwem, które pokazuje, że możliwe jest zapewnienie komfortu
wyszukiwania swoim użytkownikom, prowadząc przy tym zrównoważoną politykę
monetyzacji.

Oczywiście wyszukiwarka Baidu.com jest dość mocno
ocenzurowana i niemożliwe jest w niej poruszanie tematów politycznych czy
społecznych. Dlatego też w Chinach nie ma wyszukiwarki Google. Popularność
Baidu.com w Polsce zapewne będzie rosła powoli, lecz możliwości promowania w
niej swoich usług oraz pozycjonowanie swojego biznesu są coraz większe.  W dobie coraz większej liczby wyszukiwarek
internetowych na świecie, nasz biznes może docierać do dowolnego użytkownika na
świecie. Wyjście poza świat Google, uświadamia człowiekowi, że Internet jest
bezkresem, który nie ma początku ani końca. Ograniczenia, jakie stosuje Google,
dotyczą jedynie niewielkiego ułamka tego bezkresu. Tak, jak w kosmosie, tak i w
Internecie dochodzi do zjawisk, które poszerzają horyzonty myślenia
specjalistów SEO, jak i użytkowników Internetu. W momencie, kiedy człowiek
zaczyna myśleć, że ma pojęcie o świecie wyszukiwarek, trafia na Baidu.com i
przekonuje się, że ograniczenia istnieją jedynie w wyobraźni człowieka.

Dlatego też sukcesywnie zwiększa się udział konkurencyjnych
wyszukiwarek dla największego, póki co, gracza na rynku, jakim jest Google.
Google swoją potęgę zdobył dzięki stworzeniu prostego narzędzia, które
umożliwia uporządkowanie danych, a następnie prezentowanie ich użytkownikom. Im
więcej użytkownicy Internetu dowiadują się o świecie wyszukiwarek, tym szybciej
zmniejsza się udział w rynku wyszukiwarki Google. Jest to naturalny proces,
który występuje w cyfrowym ekosystemie. Baidu.com jest najlepszym przykładem na
łamanie pewnych stereotypów na temat wyszukiwarek internetowych, które z roku
na rok zaczynają ze sobą konkurować na rynkach międzynarodowych. Usługi, jakie
oferuje Baidu.com są coraz bogatsze, a jedynym utrudnieniem dla użytkowników
nie znających języka chińskiego, jest brak automatycznego tłumaczenia. Być może
ze kilka lat doczekamy się włączenia Baidu.com do walki o użytkowników ze
wszystkich krajów świata.

Zapraszamy do oceny

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

5 / 5. 2