Zapomniane strony www – co możesz zrobić dla swojej strony www?

4.8
(14)

Strona internetowa mimo wielu odrębnych opinii jest ważnym elementem, który pomaga rozwijać biznes. Oczywiście na wstępie warto wspomnieć, że nie każda strona www będzie skutecznym narzędziem marketingowym w naszej firmie. Dlaczego nie każda? Przeglądając strony www można zauważyć, że wiele z nich jest zwyczajnie zapomnianych czy zaniedbanych. Wiele stron posiadających blogi ma po kilka wpisów sprzed kilkunastu miesięcy czy sprzed kilku lat. Wiele zaniedbanych stron niestety, ale nie wzbudza zaufania wśród potencjalnych klientów ze względu na przestarzały wygląd czy brak aktualności. Strona www powinna być aktualną bazą wiedzy z życia firmy. Wiele sklepów www nie aktualizuje swoich stanów magazynowych, co sprawia, że nie można zrealizować zamówienia. Niestety, ale wiele osób szybko zapomina o swojej stronie www czy sklepie internetowym.

Czasami mimo rosnącej liczby wizyt w sklepie, sprzedaż nie wzrasta, a klient staje się niezadowolony, co wynika tylko z braku zainteresowania własną stroną www czy sklepem internetowym. Aby działania marketingowe przynosiły efekty, klient odwiedzając stronę powinien móc przeczytać na niej najbardziej aktualne informacje. W ten sposób postępują duże strony, sklepy internetowe, które na bieżąco aktualizują swoje strony www czy sklepy internetowe, przy czym budują wizerunek firmy, która prężnie funkcjonuje. Zaniedbane strony www należące do firm, odbiera się raczej negatywnie ze względu na ich wiarygodność. Potencjalni klienci widząc ostatni wpis na blogu 2 lata wstecz, czy ostatni aktualny sprzed roku, mogą myśleć, że firma od dawna nie istnieje, lub to firma krzak i nie warto wysyłać zapytania. Dlatego też czasami bywa tak, że strona jest np.: w TOP10, to oprócz ruchu nie generuje tego co najważniejsze, czyli sprzedaży.

Aby zadbać o własną stronę www, trzeba poświęcać trochę czasu na jej edycję oraz uzupełnienia o nowe informacje. Nie jest to czynność, która wymaga czasu całego dnia, lecz godziny lub dwóch godzin pracy. Jeśli prowadzi się bloga, to warto 2-3 razy w miesiącu coś na niego wstawić. Najlepiej wpis, który będzie ciekawy dla użytkownika. Jeśli strona firmowa oferuje np.: naprawę samochodów, to warto napisać np.: coś na temat pracy mechaników. Jak np.: wygląda wymiana danej części, aby pokazać klientowi, że nie trwa to 20 min i wymaga np.: użycia wielu narzędzi oraz wiedzy. W wielu branżach panuje niestety przeświadczenie, że cena jest nieadekwatna do świadczonej usługi. Dopiero kiedy sami próbujemy coś zrobić, okazuje się, że nie mieliśmy racji. Dlatego warto pokazywać naszą firmę od zaplecza, jak robią to duże firmy, które wrzucają materiały Video z prowadzonych budów czy z wykonywania danej czynności. Firmy takie nie muszą się martwić o zamówienia w momencie, kiedy trafią do TOP10 wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google.

Wiele osób może w tym momencie powiedzieć, że nie ma czasu, aby rozwijać swoją stronę www, jednak dobrze przygotowana i rozwijana strona www, to gwarancja pozyskiwania nowych klientów za pomocą kanału Internet. W dobie Internetu budowa wizerunku swojej firmy za pomocą strony www, powinna być czymś najistotniejszym w strategii funkcjonowania biznesu. Strona www pozwala firmie na bezpośredni kontakt z klientem i jest zarazem wizytówką firmy. Warto zauważyć, że największym zaufaniem cieszą się strony www oraz sklepy, które na bieżąco wstawiają na swoją stronę informacje na temat tego, co się w niej dzieje. Warto także zadbać o ciągłe dostosowywanie strony do standardów panujących w danym czasie. Pomaga to wyjść naprzeciw oczekiwaniom użytkowników Internetu i zwiększać wskaźniki sprzedaży w swojej firmie.

Zapraszamy do oceny

4.8 / 5. 14

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *