Wiarygodność w SEO


Dopiero rozmawiając z klientami dowiadujemy się o skali braku zaufania, jaka panuje w branży SEO.
Aby odbudować zaufanie do branży i budować jak najwyższe standardy, postanowiliśmy wystosować instrukcję, jak wybrać uczciwą firmę pozycjonerską:


Potencjalni klienci nie mają już zaufania do pozycjonowania, ponieważ rzeczywistość okazała się inna, niż ją prezentowano.

Jak unikać firm, które nie do końca są solidne i jak wybrać uczciwą firmę pozycjonerską, która zajmie się Twoją stroną?

Poniżej prezentujemy listę 12 pytań, które warto zadać firmie pozycjonerskiej z którą chcemy współpracować, aby po czasie nie powiedzieć, że ktoś nas oszukał.


  1. Zapytaj o kontakt ze specjalistą SEO, czy po podpisaniu umowy, taki dostaniesz, aby pytać o postęp prac osobę, która się tym zajmuje.
    – Solidna firma nie zasłania się biurem obsługi klienta czy procedurami, a zawsze stara się umożliwić klientowi kontakt z osobą, która odpowiada za pozycjonowanie.
  2. Zawsze zadzwoń do firmy i postaraj się omówić otrzymaną ofertę.
    – Zadzwoń i sprawdź czy po drugiej stronie jest człowiek, który odpowie na nasze pytania.
  3. Wyślij testowego maila i sprawdź po jakim czasie otrzymujesz odpowiedź.
    – Jeśli odpowiedź zwrotna przychodzi po kilku dniach, to wyobraź sobie ile potrwa odpowiedź, jeśli firma nie osiągnie wyników?
  4. Sprawdź opinie jakie pojawiają się w sieci na temat danej firmy.
    – Opinie pokażą z kim masz do czynienia.
  5. Zapytaj czy wszystkie zadania realizują sami, czy zlecają.
    – Jest to ważne, ponieważ jeśli wszystko jest zlecane, to odpowiedzialność jest rozmywana na inne podmioty, co pomniejsza wiarygodność firmy
  6. Sprawdź dobrze firmę z którą chcesz podpisać umowę. Kto jest właścicielem i poszukaj w sieci informacji na temat tej osoby.
    – Dość często podmioty, które oszukiwały znikają z rynku, po czym otwierają się ponownie pod inną nazwą firmy.
  7. Zapytaj czy firma dysponuje własnymi zapleczami pozycjonerskimi.
    – Zapytaj czy firma kupuje linki, czy ma własne zaplecza, co może nas ukierunkować, czy płacimy dużo, czy mało.
  8. Zapytaj o skuteczność jaką osiągają i o przykładowe projekty, jakie były realizowane.

– poproś o domeny oraz frazy na jakie były domeny pozycjonowane, aby samodzielnie sprawdzić, jak to obecnie wygląda.

  1. Sprawdź jak długo firma istnieje na rynku.
  2. Zapytaj z czego wynika tak niska, bądź tak wysoka cena pozycjonowania.
    – Zapytaj dlaczego cena z frazę wynosi 10 zł lub dlaczego wynosi 1000 zł.
  3. Zapytaj ilu klientów obsługuje aktualnie firma.
    – Jeśli firma obsługuje 100 – 150 klientów jednorazowo, to nie może świadczyć usług na wysokim poziomie.
  4. Sprawdź w Internecie, jak często firma organizuje rekrutacje na stanowisko specjalisty SEO.
    – Jest to ważne w kontekście osiągania efektów przez firmę.

Odpowiedzi na powyższe pytania jasno pokażą czy firma, z którą chce podpisać umowę jest wiarygodna i godna współpracy.