Tańsze pozycjonowanie stron www – kto może takie zaoferować?

4.8
(31)

Ceny usług pozycjonerskich od jakiegoś czasu wzbudzają w sieci coraz większą kontrowersję. Aby odpowiedzieć na zadane pytanie, kto może zaoferować tańsze pozycjonowanie, warto na samym początku wspomnieć, że nie powinno się oceniać negatywnie taniego pozycjonowania, jeśli nie mamy wiedzy na temat funkcjonowania agencji, która oferuje takie usługi. W sieci pojawia się coraz więcej artykułów na temat taniego pozycjonowania, które według opinii większości agencji jest niemożliwe. Otóż, aby odpowiedzieć sobie na pytanie, czy jest to możliwe czy też nie, należy zdefiniować słowo tanio. Dla osoby zarabiającej 2000zł miesięcznie, kwota 500zł będzie bardzo dużym wydatkiem, natomiast dla osób, które zarabiają np.: 5000zł miesięcznie, będzie to koszt do udźwignięcia. Nie istnieje tak naprawdę definicja słowa tanio, ponieważ należy je definiować dokładnie tak samo, jak słowo wartość. Każdy człowiek te dwa słowa definiuje zupełnie inaczej. Cena pozycjonowania tak jak i cena innych usług wynika głównie z kosztów jakie należy ponieść, aby wykonać usługę.

Mylne jest myślenie, że nie możliwe jest wypozycjonowanie strony www np.: za 400zł miesięcznie. Dość powszechne na rynku SEO jest zlecanie pozycjonowania podwykonawcom lub osobom trzecim, co automatycznie czyni takie pozycjonowanie kosztownym.  Nie każda agencja wykonuje działania pozycjonerskie we własnym zakresie. Do wykonania usługi niezbędne są oczywiście narzędzia oraz dostęp do wartościowych miejsc z których można linkować do stron klientów. Agencje, które dysponują własnymi miejscami do linkowania mogą pozwolić sobie na świadczenie tańszych usług. W przypadku usług SEO jest bardzo podobnie, jak w przypadku usług budowlanych. Jeśli musimy wynająć cały sprzęt typu koparki, samochody itp. to koszt wykonania usługi będzie dużo wyższy z racji konieczności zapłacenia za wynajęcie sprzętu. Koszt pozycjonowania zależy także od tego z jakiego regionu pochodzi firma. Najdroższe czynsze za wynajem lokali są w dużych miastach. Podobnie jest z płacami w branży SEO.

Najwyższe są w dużych miastach i jeśli firma musi zapłacić doświadczonemu specjaliście np.: 6000zł netto miesięcznie, to nie może wykonywać usług za 500zł miesięcznie. Kolejnym czynnikiem mającym wpływ na cenę jest technika jaką dysponuje dana agencja. Nie wiemy, jak pozycjonuje konkurencja, dlatego nie powinniśmy oceniać usługi po niskiej cenie. Wolny rynek charakteryzuje się tym, że każdy podmiot ma prawo wykonywać usługi po dowolnej cenie. Negowanie niskich cen jest zabiegiem marketingowym, który ma przekonać klienta, że lepiej zapłacić więcej. Oczywiście również prawdą jest, której nie można w żadne sposób negować, że duże agencje, które płacą swoim pracownikom wysokie wynagrodzenia i mają duże wewnętrzne koszty, nie będą w stanie zaoferować taniej usługi. W przypadku taniego pozycjonowania prawda leży po obu stronach. Tańsze pozycjonowanie jest oczywiście możliwe, lecz nie zaproponuje go każda agencja.

Tańsze pozycjonowanie mogą zaoferować agencje, które nie posiadają dużych kosztów i oferują tylko SEO. W agencjach, które oferują cały szereg innych usług, koszt jej utrzymania jest duży ze względu na liczbę pracowników. W przypadku agencji SEO, które oferują tylko SEO, koszty w przeliczeniu na jednego pracownika są dużo niższe. Dlatego też tanie pozycjonowanie stron www oferują małe agencje z małych miejscowości, które nie mają tak dużych kosztów utrzymania, jak te z dużych miast, które siłą rzeczy za wszystko płacą więcej. Pozycjonowanie stron www jest usługą, którą wykonuje się w przestrzeni wirtualnej i można ją świadczyć z dowolnego miejsca na ziemi. Jest to bez wątpienia duży atut tej usługi, co pozwala na oferowanie jej w atrakcyjnych cenach.

Zapraszamy do oceny

4.8 / 5. 31

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *