Skuteczne SEO z gwarancją zwiększenia sprzedaży – jak nie ulegać mitom?

4.8
(15)

Pozycjonowanie tak samo jak reklama telewizyjna, radiowa, czy Google ADS ma jeden główny cel, czyli przyciągnięcie potencjalnego zainteresowanego klienta zakupem produktu lub usługi. Reklamy różnią się formą przekazu i miejscem zamieszczenia. Kupując reklamę np. w stacji telewizyjnej nie otrzymamy gwarancji, że sprzedaż wzrośnie kilkakrotnie. Gwarantowanie skuteczności pozycjonowania z gwarancją sprzedaży, sprawia że opinie firm o SEO są coraz gorsze. SEO może zagwarantować widoczność strony www w wysokich wynikach wyszukiwania. Klienci nie posiadają wiedzy, aby zweryfikować informacje otrzymywane od firm, które gwarantują sukces. Mechanizm takiego działania jest bardzo prosty i polega na przekonaniu klienta za wszelką cenę, że na 100% będzie osiągnięty sukces sprzedażowy i 100% pozycjonowanych słów kluczowych znajdzie się w TOP10. Dopiero kiedy okazuje się, że tak nie jest, klient czuje się zwyczajnie oszukany. Na szczęście na rynku jest wiele firm, które nie stosują takich metod marketingowych i uczciwie informują, czego można się spodziewać po prowadzonej kampanii SEO. Pozycjonowanie jest w dużej mierze uzależnione od tego, co zrobią twórcy wyszukiwarki, oraz jakie metody pozycjonerskie uznają w danym momencie za niedopuszczalne.

Google co roku wprowadza ponad 3 tysiące różnych zmian, co jasno wskazuje, że od dawna w SEO nie ma żadnej przewidywalności. To, co działa dzisiaj, jutro może już nie przynosić pozytywnych efektów pozycjonowania. Dlatego też nie można nic zagwarantować, a tym bardziej dużego zwiększenia sprzedaży, która uzależniona jest od wielu czynników, na które firma SEO nie ma wpływu. Chodzi tutaj np.: o dostępność produktów, jakość, kontakt ze sklepem czy cenę. Wprowadzanie klientów w błąd jest w Polsce zjawiskiem, które nie budzi większego zaufania do branży SEO. Warto wspomnieć, że wyszukiwarka istnieje dopiero 21 lat, a samo pozycjonowanie w Polsce na dobre zagościło 10-15 lat temu. Tak młoda dziedzina jaką jest pozycjonowanie, zaczyna przeżywać kryzys, który wynika z tego, że nowe podmioty chcąc wejść na rynek, obiecują wszystko, co chce usłyszeć klient, aby móc świadczyć swoje usługi.

Doświadczeni handlowcy najczęściej doświadczają opinii, jakie krążą  o pozycjonowaniu stron www. To, co nie raz słyszą się od klientów, sprawia że włos jeży się na głowie. Niektóre opinie są wręcz przerażające. Potencjalni klienci potrafią powiedzieć wprost, że cała ta branża to jedna wielka ściema. Tak, jak  nie można negatywnie oceniać całego lasu  po kilkunastu drzewach, tak i  całości branży  SEO po kilku firmach. Negatywna opinia o całej branży SEO jest oczywiście nieprawdziwa, ponieważ istnieją poważne agencje, które cenią sobie szczerość i po zapoznaniu się dokładnie z projektem, potrafią powiedzieć klientowi, że nie mogą nic zagwarantować lub zgodzić się na pozycjonowanie. Nie każdemu klientowi podoba się taka odpowiedź, lecz jeśli branża ma się rozwijać, to należy mówić prawdę. Tylko szczerość jest w stanie uzmysłowić klientowi, jakich realnych efektów można spodziewać się z kampanii SEO. Pozycjonowanie w dalszym ciągu działa i pozwala zwiększać sprzedaż oraz ruch organiczny w sklepie, czy na stronie www. Jednak, nie ma możliwości dokładnego wskazania o ile wzrośnie. Aby sprzedaż w sklepie rosła, to dużą pracę musi wykonywać także właściciel, który powinien każdego dnia aktualizować stany magazynowe, czy zadbać o dobrą jakość obsługi klienta.

Sytuacje z jakimi spotykają się agencje SEO, są naprawdę różne. Klient potrafi w trakcie prowadzonych prac zabrać dostęp do strony, czy usunąć część optymalizacji. Klient potrafi miesiącami mieć wiele produktów niedostępnych w sklepie, co jasno pokazuje, że obiecywanie sukcesów w sprzedaży za pomocą pozycjonowania, jest na wyrost. Wpływ na osiągane efekty ma wiele czynników, a ważnym jest sam klient, który administruje własnym sklepem. Czasami dochodzi do przerw w funkcjonowaniu sklepu i wtedy pozycjonowanie przestaje działać. Każda firma, która posiada doświadczenie w pozycjonowaniu sklepów www, czy stron internetowych, powinna mieć tego świadomość, że dochodzi do sytuacji nieprzewidzianych, które uniemożliwiają pozycjonowanie. Osiąganie efektów w pozycjonowaniu jest nadal możliwe, jeśli zostaną zachowane odpowiednie standardy oraz klient będzie w sposób świadomy podejmował decyzje, które przyniosą mu wymierne korzyści.

Zapraszamy do oceny

4.8 / 5. 15

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *