SEO – pozycjonowanie kontra CPC – co wybrać?

4.9
(64)

Pozycjonowanie jest najtańszą i najbardziej skuteczną formą reklamy internetowej, która w długofalowym procesie się zwraca i z czasem zaczyna na siebie zarabiać. Czas osiągnięcia efektu wymaga oczywiście czasu, lecz po wejściu do TOP10 i utrzymaniu się na tych pozycjach, strona www jest odwiedzana cały rok. Bez znaczenia czy posiadamy budżet na kampanię, czy też nie. Pozycjonowanie pozwala znaleźć się w TOP10 na nieograniczoną liczbę słów kluczowych. Oznacza to, że im bogatsza w treści strona www, tym większa liczba słów kluczowych na którą strona może znaleźć się w TOP10. Strony www można pozycjonować samodzielnie, jeśli posiada się umiejętności oraz wiedzę lub można je zlecić profesjonalnej firmie. Koszt pozycjonowania jest zawsze taki sam, bez znaczenia na liczbę słów kluczowych. Pozycjonowanie pozwala promować stronę www na dowolną liczbę słów kluczowych, bez znaczenia na poziom konkurencyjności.

Prowadzenie kampanii CPC wymaga przede wszystkim posiadania odpowiedniego budżetu. Firmy oferujące prowadzenie kampanii CPC pobierają prowizję, która jest uzależniona od wielkości budżetu. W przypadku niskich budżetów stosowana jest stała opłata. W przypadku kampanii CPC liczba słów kluczowych na jaką chcemy reklamować naszą stronę www, czy sklepu uzależniona jest od budżetu. Bowiem za każde słowo kluczowe, na które będzie wyświetlać się domena należy zapłacić. Im więcej słów kluczowych o dużej konkurencji tym większy budżet należy posiadać. Po zakończeniu takiej kampanii strona znika z wyników wyszukiwania, co jest bez wątpienia minusem w przypadku małych firm, które nie posiadają środków na odnawianie co miesiąc swoich kampanii. W przypadku kampanii CPC należy pamiętać, że płacimy za każde przejście na stronę przez użytkownika. CPC tak jak i SEO nie są kampaniami, które generują współczynnik odrzuceń na poziomie 1%. Czasami sięga on 95%, co może wynikać np.: ze zbyt wysokich cen czy źle zaprojektowanej strony www, która zniechęca użytkowników do przechodzenia na kolejne podstrony. Oznacza to, że jeśli mamy słabo przygotowaną stronę jak i ofertę to jest dusza szansa, że budżet się skończy, a my nie pozyskamy ani jednego klienta. Liczba kliknięć jaką możemy uzyskać z kampanii jest ściśle określona za pomocą budżetu.

W przypadku pozycjonowania stron internetowych współczynnik odrzuceń również może być na bardzo wysokim poziomie, lecz liczba kliknięć z takiej kampanii jest praktycznie bez limitu. Jeśli klient będzie szukał usług, które oferujemy a nasza stronie będzie np.: w TOP3 to jest duża szansa, że osoba taka trafi na naszą ofertę. Nie jest możliwe prowadzenie kampanii CPC na taką samą liczbę słów kluczowych co kampanię SEO, przy takim samym budżecie. CPC świetnie sprawdza się w przypadku chęci szybkiego wprowadzenia na rynek nowej usługi czy produktu. Aby kampanie CPC miały sens i aby przynosiły efekty należy posiadać środki na jej prawidłowe zaplanowanie. Niestety niektóre firmy czy osoby oferujące kampanie CPC nie informują swoich klientów o tym, że strona np.: nie nadaje się do takiej kampanii. Zdarzają się również przypadki, w których kampania CPC jest prowadzona na słowa kluczowe na których strona jest już w TOP10 w wynikach organicznych. Kampanie CPC sprawdzają się w momencie, kiedy włączane są w sposób cykliczny, a budżety są odpowiednie do założeń. Kampanie za kilkaset złotych, które przerywane są po wyczerpaniu budżetu, są stratą czasu jak i pieniędzy. Dlatego też SEO jest usługą na którą pozwolić może sobie każda firma bez znaczenia na wielkość.

Zapraszamy do oceny

4.9 / 5. 64

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *