Praca specjalisty SEO – Czy rzeczywiście nic nie robi?

4.9
(15)

Zarzut nic nierobienia przez specjalistów SEO w procesie pozycjonowania strony www jest dość często używanym argumentem przez niezadowolonych klientów.  Takiego argumentu używają osoby, które nie chcą zapłacić za świadczone usługi SEO. Branża SEO rządzi się swoimi prawami i nie każda czynność jest widoczna dla klienta. Klient zawsze otrzymuje informacje, których nie jest w stanie zweryfikować. Brak wiedzy na temat SEO ze strony klientów sprawia, że ciężka praca, jaką wykonuje doświadczony specjalista SEO, nie jest doceniania, a czasami wręcz marginalizowana. Aby móc nazwać się specjalistą SEO, należy posiadać kilku lub kilkunastoletnie doświadczenie oraz wiele zrealizowanych projektów na różnych szczeblach. Począwszy od prostych stron firmowych, a skończywszy na dużych sklepach internetowych wielkich znanych marek. Aby skutecznie i bezpieczne pozycjonować strony www, należy posiadać wiedzę nie tylko z dziedziny pozycjonowania, ale także umiejętności w swobodnym modyfikowaniu kodu strony czy optymalizacji serwera. Oprócz tego należy posiadać wiedzę na temat tworzenia wartościowych treści SEO oraz budować strony www. Specjalista SEO powinien posiadać także wiedzę na temat narzędzi potrzebnych do przeprowadzania analiz. Do tego przydaje się otwarty umysł i analityczne myślenie oraz duża samodyscyplina. Doświadczony specjalista SEO powinien także w sposób ciągły prowadzić badania mające na celu poszukiwanie nowych technik SEO.

Dzień pracy specjalisty SEO zaczyna się prawie zawsze tak samo, czyli od sprawdzania pozycjonowanych stron klientów, co się na nich zmieniło oraz czy nie uległy awarii.  Kolejną czynnością jest sprawdzanie pozycji słów kluczowych, które są pozycjonowane. W nagłym przypadku przy dużych spadkach pozycji fraz należy rozpocząć poszukiwanie przyczyny. W tym celu należy sprawdzić oficjalne komunikaty Google, czy nie doszło np.: do zmiany algorytmów czy innych zmian, które miały na to wpływ. Ważnym elementem dnia pracy specjalisty SEO jest przede wszystkim realizowanie planu pozycjonowania. Chodzi tutaj o dodanie linków prowadzących do stron klientów na stronach do tego przeznaczonych. Czynność ta zabiera dość dużo czasu, ponieważ dodanie linku wiąże się ze stworzeniem teksu pozycjonującego. Bez treści nie ma możliwości pozycjonowania. Teksty można kupić lub samemu je napisać. Aby zamieścić taki tekst, należy posiadać zaplecza, które należało wcześniej stworzyć i które należy w sposób ciągły rozwijać. Stworzenie takiego zaplecza wymaga wiedzy z dziedziny programowania czy tworzenia wartościowych treści SEO.

Praca specjalisty SEO to także tworzenie stron zapleczowych i ich rozwój, co zajmuje dużo czasu. W przypadku, kiedy firma nie posiada zaplecz, to należy poświęcać czas na poszukiwanie miejsc, w których można zamieścić swoje linki prowadzące do strony. Specjalista SEO, który dobrze wykonuje swoją pracę, nie ma czasu, aby się nudzić. Praca specjalisty SEO to także wykonywanie audytów stron i ich wdrażanie. Specjalista SEO przygotowuje także raporty dla klientów, które prezentują co było w danym miesiącu zrobione. Czasami niestety dochodzi do sytuacji nieprzewidzianych, takich jak awaria stron zapleczowych czy nagła zmiana algorytmu. Wtedy specjalista SEO musi przeprowadzić analizę i zmodyfikować swoje metody pozycjonowania, aby dostosować je do najnowszych wymagań Google. Każdy specjalista SEO, aby utrzymać się na rynku i móc świadczyć usługi na najwyższym poziomie, musi w sposób ciągły się dokształcać. Warto w tym momencie wspomnieć, że musi to robić poza godzinami pracy, ponieważ w pracy nie ma na to czasu.

Czasami specjaliści SEO wykonują na stronach klientów drobne zmiany w witrynie, co również zabiera cenny czas. Dobry i zaangażowany specjalista SEO na urlop wyjeżdża z komputerem w torbie, aby móc szybko zareagować, jeśli zajdzie taka potrzeba. Specjalista SEO musi także w między czasie rozwiązywać wiele problemów, które wymagają dużo czasu. Mowa tutaj np.: o przyśpieszeniu opornych stron, które nie reagują na standardową optymalizację. Wtedy muszą modyfikować serwer, na którym znajduje się strona lub czynność tę zlecić. Oprócz pozycjonowania stron www klientów, specjaliści SEO zajmują się także pozycjonowaniem stron zapleczowych, które mają dostarczać wartościowych linków. W przypadku nowych treści, specjalista SEO prowadzi działania pingujące. Praca specjalisty SEO polega także na przygotowywaniu wytycznych dla klientów, które powinni wprowadzić. Specjalista SEO na bieżąco sprawdza także efektywność prowadzonych przez siebie działań. Jak widać specjalista SEO, aby wypozycjonować stronę wykonuje wiele czynności, które wymagają specjalistycznej wiedzy.

Zapraszamy do oceny

4.9 / 5. 15

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *