Plusy i minusy pozycjonowania w rozliczeniu za efekt

4.9
(14)

Pozycjonowanie stron www w rozliczeniu za efekt to bardzo wygodna forma promocji swojej strony www. Tego typu forma pozycjonowania pozwala na wnoszenie opłaty dopiero po pojawieniu się fraz w TOP10 wyników wyszukiwania. Pozycjonowanie w modelu za efekt ściśle określa, jakie słowa kluczowe będą promowane, oraz ile maksymalnie trzeba będzie zapłacić za usługę. Oczywiście zanim efekt zostanie osiągnięty, minie trochę czasu. Dlatego też pozycjonowanie na efekt jest średnio cztery razy droższe od pozycjonowania w modelu rozliczenia za stały abonament. Pozycjonowanie na efekt nie jest usługa dla najmniejszych firm, które nie dysponują odpowiednim budżetem. Pozycjonując np.: 20 słów na efekt w zależności od trudności fraz, opłata wynosi od 1200zł do nawet 6000zł miesięcznie. Oczywiście jeśli słowa znajdą się w TOP10. Dość często zdarzają się sytuacje w których firma po wypozycjonowaniu słów do TOP10, szybko rezygnuje z usługi, ponieważ dochodzi do wniosku, że nie stać jej na opłacanie tak wysokich faktur.

To samo pozycjonowanie, lecz w modelu stałej opłaty, jest w cenie kilkakrotnie niższej. Dzieje się tak dlatego, że pozycjonowanie na efekt wymaga od agencji SEO ponoszenia nakładów do czasu osiągnięcia efektu. Nakłady te są wliczone w cenę pozycjonowania. W przypadku abonamentu, opłata jest naliczana od początku pozycjonowania i firma posiada środki na prowadzenie działań. Dlatego też cena pozycjonowania na efekt jest jednym z minusów tej usługi. Pozycjonowanie na efekt nie pozwala także skutecznie pozycjonować sklepów internetowych, które posiadają wiele kategorii produktów. Pozycjonowanie takiego sklepu na 20-30 słów kluczowych nie przyniesie efektów sprzedażowych. Jest to kolejny minus pozycjonowania na efekt. Bez wątpienia plusem pozycjonowania na efekt jest możliwość płacenia za wejście konkretnego słowa do TOP10 wyników wyszukiwania. Pozycjonowanie płatne na efekt jest dobrym rozwiązaniem dla najmniejszych firm, które chcą reklamować się w swoim regionie a oferują maksymalnie 2-3 usługi.

Pozycjonowanie w modelu płatności za efekt nie pozwala osiągać takich efektów w postaci odsłon czy sprzedaży, jakich oczekujemy. Ten model pozycjonowania niesie ze sobą pewne ograniczenia, które nie pozwalają w pełni realizować strategii marketingowej firmy. Wyobraźmy sobie, że pozycjonujemy naszą firmą na 10 słów kluczowych a nagle w naszej ofercie pojawia się 5 kolejnych  usług. Wtedy zaczynamy liczyć, że nie stać nas na promowanie tych usług. W zależności od tego, ile słów kluczowych znajduje się w danym miesiącu w TOP10, zależy wysokość faktury do opłacenia. Czasami płaci się mniej, a czasami maksymalną opłatę wskazaną w umowie. Bez wątpienia minusem pozycjonowania na efekt są umowy, których nie można przeważnie zerwać przed ich zakończeniem, co wynika z ochrony interesów agencji SEO. Umowy na efekt zawierane są przeważnie na okres jednego roku, aby firma nie była stratna w momencie zerwania umowy przez klienta, zaraz po pojawieniu się słów kluczowych w TOP10. Dlatego też coraz więcej firm rezygnuje z oferowania tego typu usług.

Mała popularność pozycjonowania na efekt wynika głównie z faktu, że coraz mniej firm stać na tego typu usługi. Na pierwszy rzut oka pozycjonowanie na efekt jest bardziej przejrzyste w rozliczeniu. Dopiero po otrzymaniu pierwszej faktury i porównaniu jej z tym, co udało się nam dzięki usłudze zyskać, okazuje się, że nasze wyobrażenie nie pokrywa się z rzeczywistością. Pozycjonowanie na efekt jest korzystne głównie w przypadku, kiedy w naszym pakiecie jest 50-60 słów kluczowych. W innym wypadku nie ma co liczyć na dużą liczbę kliknięć w naszą stronę, która pozwoli generować odpowiednią sprzedaż. To, że mało która firma oferuje pozycjonowanie na efekt, nie wynika z faktu, że nie są w stanie tego efektu osiągnąć, lecz wynika głównie z tego, że pozycjonowanie takie jest problematyczne dla niektórych klientów. Dużym plusem pozycjonowania na efekt dla agencji SEO, a mniejszym dla klienta, jest brak podejmowania działań, aby zwiększać widoczność całego sklepu, czy wszystkich usług na stronie. Agencja SEO bez wątpienia jest na tyle uprzywilejowana w przypadku pozycjonowania na efekt, że zajmuje się tylko określonymi słowami, nie zwracając uwagi na inne.

Zapraszamy do oceny

4.9 / 5. 14

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *