Czy pozycjonowanie jeszcze działa?

4.8
(14)

To pytanie zadaje sobie wielu klientów korzystających z usługi pozycjonowania, która nie przynosiła zakładanego efektu. Czasami zdarzają się sytuacje, w których potencjalny klient jest zniechęcony i stwierdza, że pozycjonowanie już nie działa. Otóż tak indywidualna opinia wynika głównie z tego, że klient podczas poszukiwania pozycjonowania, skorzystał z usługi, która nie była świadczona w sposób profesjonalny. Jak wiadomo pozycjonowanie stron www wymaga wielu godzin ciężkiej pracy, aby móc osiągnąć efekty. W czasach, kiedy SEO przynosiło szybkie efekty, nie trzeba było tak długo i ciężko pracować nad wypracowaniem pozycji, jak robi się to dzisiaj. Dawniej za specjalistę SEO wszystko robiły narzędzia, które pozwalały np.: na masowe linkowanie. Mowa tutaj o systemach wymiany linków SWL, które dzisiaj są już negatywnie oceniane przez Google. Aby obiektywnie odpowiedzieć na pytanie, czy pozycjonowanie jeszcze działa, należy spojrzeć na temat szerzej.

Otóż na rynku istnieje wiele firm, które świadczą usługi pozycjonowania. Część to doświadczone agencje, a część to agencje bez doświadczenia. W części pracują doświadczeni specjaliści SEO, a inne agencje, żeby zaoszczędzić, zatrudniają juniorów bez wiedzy oraz doświadczenia. W niektórych agencjach specjaliści poszukują nowych metod, a w innych nadal bazują na starych metodach. Jak widać pomiędzy agencjami zajmującymi się SEO jest dużo różnic. Dlatego też nie powinno się uogólniać i wydawać opinii na temat całej branży, na podstawie niezadowolonego klienta. Na rynku nadal istnieją agencje, które po przepracowaniu odpowiedniego czasu są w stanie osiągnąć TOP10. Istnieją także takie, które bazują na bardzo niskich cenach, dając wiele dodatkowych usług typu tworzenie treści, czy darmowy hosting na czas pozycjonowania. Branża SEO w Polsce dopiero się rozwija i mówienie o tym, że pozycjonowanie już nie działa, jest nieprawdą.

Każda agencja SEO w Polsce działa inaczej. Oznacza to, że część agencji inwestuje w rozwój i poszukiwanie nowych metod, a niektóre nie inwestują. To właśnie te, które nie inwestują w rozwój,  oferują usługi na zasadzie dużo za niewiele. Stawiają na ilość, a nie na jakość, która powinna dominować. Jak w każdej branży trafiają się firmy, które oszukują swoich klientów, ale nie oznacza to, że cała branża postępuje tak samo. Niestety takie sytuacje są codziennością i nie da się tego wyeliminować z rynku. Rynek SEO jest na szczęście tak różnorodny, że można znaleźć solidną firmę, która zajmie się uczciwym pozycjonowaniem naszej strony. To, czy firma, która będzie pozycjonować naszą stronę osiągnie efekt, czy też nie, zależy od tego, jak funkcjonuje. Im bardziej profesjonalnie, tym większe jest prawdopodobieństwo, że efekt zostanie osiągnięty. Pozycjonowanie stron www stało się dziedziną, która wymaga wykonywania wielu zadań.

Klient chce mieć dobry kontakt z agencją, z którą współpracuje, dlatego też zły kontakt jest jednym z czynników, który ma wpływ na negatywne opinie o branży. Niestety w agencjach jednoosobowych, gdzie jeden człowiek sam pozyskuje klientów, pozycjonuje i prowadzi księgowość, logiczne jest, że kiedy pójdzie na urlop, to strony nie są pozycjonowane. Przykładem pozycjonowania, które nie działa, jest np. zlecanie działań osobom, które nie będą w stanie wywiązać się z tego obowiązku. Nie jest to dobrym pomysłem. Zniechęcenie firm do pozycjonowania wynika z szeregu czynników, które dla klienta są niewidoczne a odgrywają ogromną rolę w całym procesie pozycjonowania. Wiele firm na swoich stronach informuje co, ile kosztuje oraz jakie czynności należy wykonać, aby wypozycjonować stronę. Niestety nie pojawiają się informacje, na temat doświadczenia ludzi, którzy zajmują się pozycjonowaniem stron. Dlatego też, aby nie zniechęcać się do pozycjonowania, które jest i przez wiele lat będzie najtańszą formą reklamy internetowej, nie należy ulegać magii ofert, które oferują oprócz czystego pozycjonowania wielu innych usług, nierealnych do wykonania w proponowanej cenie.

Przed podpisaniem umowy warto sprawdzić opinie na temat agencji oraz jej historię. Warto zadzwonić, porozmawiać i zadawać pytania, na które chcemy poznać odpowiedź. Należy mieć także krytyczny stosunek do tego, co się czyta, ponieważ papier przyjmuje wszystko. Dopiero po czasie okazuje się, że magia znika i pozostaje wielki niesmak i uraz do pozycjonowania.  Pozycjonowanie stron www w dalszym ciągu działa i działać będzie przez wiele lat. Nadal ruch ograniczny jest dominujący i mimo upływu czasu, nie ulega on zmianie. Dobrze prowadzone pozycjonowanie będzie przynosić z czasem efekty. Jeśli strategia wdrażana jest w sposób cykliczny, czyli każdego dnia dodawane są np.: linki w małych ilościach, a nie raz na miesiąc, to można liczyć na pozytywny efekt.

Zapraszamy do oceny

4.8 / 5. 14

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *