Co realnie wpływa na sprzedaż w sklepie internetowym?

4.8
(13)

Sprzedaż za pomocą sklepu internetowego nie zawsze jest tak prosta, jak mogłoby się to wydawać. Sklepy funkcjonujące w przestrzeni wirtualnej rządzą się takimi samymi prawami, jak sklepy stacjonarne. Potencjalni klienci sklepów internetowych wiedzą dokładnie czego szukają i jaki mają budżet oraz są w stanie szybko wychwycić elementy budzące brak zaufania. Założenie samego sklepu czy dobra jego reklama nie gwarantuje nam zwiększenia sprzedaży. Niektóre sklepy mimo dobrej reklamy i coraz większej widoczności, nie są w stanie realizować planów sprzedażowych a winy szukają w  reklamie. Niektórzy przedsiębiorcy, którym biznes sprzedażowy nie idzie tak, jak powinien, uważają, że to reklama jest sprawcą niepowodzenia. Nie widzą i nie chcą widzieć prawdziwych przyczyn takiej sytuacji. Otóż, aby klienci chcieli dokonać zakupu produktu, to cena oraz obsługa muszą spełniać oczekiwania klienta.

Głównym czynnikiem wpływającym na decyzje klientów jest cena towarów czy usług oferowanych klientom. Im wyższa cena produktu czy usługi, tym są mniejsze szanse, że  coś się sprzeda, mimo dobrej reklamy. W dobie wszechobecnych promocji organizowanych przez największe sieci handlowe,  łatwo jest znaleźć taki sam produkt w niższej cenie niż jest w naszym sklepie. Jeśli to, co sprzedajemy, jest dużo droższe niż u konkurencji, to może być ciężko zrealizować plany sprzedażowe. Drugim czynnikiem mającym wpływ na sprzedaż w sklepie funkcjonującym w przestrzeni wirtualnej jest dostępność produktów. Wielkim problemem nowych sklepów www jest brak dostępności produktów, które wyświetlają się w sklepie jako dostępne. Klienci nie chcą czekać, aż sklep sprowadzi produkt i rezygnują z zakupu.. Jest to jedna z najczęstszych przyczyn rezygnacji z zamówienia. Dzisiaj nikt nie chce czekać tygodniami, aż dostanie produkt, który został zamówiony po cenie wskazanej przy zakupie. Niestety brak towaru, który teoretycznie jest sprzedawany, to poważny problem.

Dość ważnym czynnikiem, który również w wielu przypadkach sprawia, że klient nie decyduje się na złożenie zamówienia, jest kiepska obsługa klienta. Kiepska to znaczy jej brak, który rodzi podejrzenia, że mamy do czynienia z firmą krzak. Polega to na tym, że np.: klient chce coś kupić i pisze wiadomość z zapytaniem np.: o czas wysyłki. Mija kilka dni a klient nie otrzymuje odpowiedzi. Podobnie jest z głuchymi telefonami, które sprawiają, że boimy się przelać środki za zakupiony produkt. Duże sklepy mają zaufanie między innymi dlatego, że posiadają działy obsługi klienta, które działają cały czas i klient wie, że nie dokonuje zakupu np.: u oszusta. Problem braku obsługi klienta w Polskich sklepach internetowych jest bardzo duży i negatywnie wpływa na postrzeganie nieznanych sklepów www. Nikt nie chce za produkt przelewać pieniędzy w ciemno,   jeśli nie może się dodzwonić czy też otrzymać pisemnej odpowiedzi na pytania, które skłonią do zakupu.

Równie ważnym czynnikiem w sukcesie sprzedażowym sklepu jest aktualizacja zawartych w nim danych. Jeśli klient widzi, że sklep jest zaniedbany i nic na nim nie działa, a ostatnie aktualizacje robione były dość dawno, to zapala się mu czerwone światełko w głowie, że tutaj coś jest nie tak. Aktualizowanie asortymentu i pokazywanie jak najświeższych informacji o produkcie czy cenie, jest również istotnym elementem, który pobudza klienta do zakupu. Czasami po złożeniu zamówienia okazuje się, że cena jest już wyższa lub oferta nieaktualna. Zapewne do takiego sklepu klient drugi raz nie wróci. Dlatego, aby reklama szła w parze ze zwiększaniem sprzedaży, właściciele sklepów internetowych powinni podejmować działania mające na celu profesjonalizację. Tylko wtedy będzie możliwe osiąganie zakładanych planów sprzedażowych i zwiększanie swojego udziału w rynku.

Zapraszamy do oceny

4.8 / 5. 13

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *