Baidu.com – największa chińska wyszukiwarka internetowa

4.8
(13)

Baidu.com to największa wyszukiwarka internetowa w Chinach, która oferuje wiele możliwości reklamowych. Jest to wyszukiwarka, z której najczęściej korzystają mieszkańcy Chin. Małe zainteresowanie w Europie, które z roku na rok rośnie, wynika głównie z faktu, iż świat nieustannie konkuruje gospodarczo z Chinami, co przekłada się na marginalizowanie Baidu.com. W Polsce oprócz specjalistów, mało kto słyszał o tej potężnej wyszukiwarce internetowej, która małymi krokami zwiększa swój udział na światowych rynkach. Największe mocarstwa na świecie takie, jak Chiny, Rosja czy USA mają swoje wyszukiwarki internetowe. W Rosji najpopularniejszą wyszukiwarką jest Yandex.com. Wszystkie trzy są ogólnodostępne we wszystkich krajach, w których nie ma pewnych ograniczeń. Baidu.com nie odbiega niczym swoją funkcjonalnością od najbardziej znanych wyszukiwarek na świecie. Przeglądając zawartość wyszukiwarki, można zauważyć, że indeksowane są witryny nie tylko chińskie. Wpisując np.: hasło: Pozycjonowanie stron www, pokazują się nam same polskie wyniki wyszukiwania.

Wyszukiwarka Baidu.com jest w pełni wartościową wyszukiwarką, która, o czym mało kto wie, w rankingu wyszukiwarek internetowych w skali międzynarodowej na urządzeniach desktopowych ma prawie 9% udziału. Na urządzeniach mobilnych jest to prawie 4%. Dlatego też mówienie przez niektóre agencje SEO, że pozycjonowanie się kończy, jest lekką przesadą. Jak widać świat wyszukiwarek internetowych rośnie jak na drożdżach. Google może  pomału zaczynać się obawiać, jak może skończyć się polityka nadmiernej monetyzacji wyszukiwarki za cenę ignorowania potrzeb użytkownika. Porównując Google z pozostałymi wyszukiwarkami, można zauważyć, że są jedynym przedsiębiorstwem, które już dawno odeszło od idei, jaką była wyszukiwarka. Google, przypomina miasto, w którym zaczynają w różnych miejscach wyrastać dziwne reklamy, które szpecą miasto. Baidu.com jest zupełnym przeciwieństwem, które pokazuje, że możliwe jest zapewnienie komfortu wyszukiwania swoim użytkownikom, prowadząc przy tym zrównoważoną politykę monetyzacji.

Oczywiście wyszukiwarka Baidu.com jest dość mocno ocenzurowana i niemożliwe jest w niej poruszanie tematów politycznych czy społecznych. Dlatego też w Chinach nie ma wyszukiwarki Google. Popularność Baidu.com w Polsce zapewne będzie rosła powoli, lecz możliwości promowania w niej swoich usług oraz pozycjonowanie swojego biznesu są coraz większe.  W dobie coraz większej liczby wyszukiwarek internetowych na świecie, nasz biznes może docierać do dowolnego użytkownika na świecie. Wyjście poza świat Google, uświadamia człowiekowi, że Internet jest bezkresem, który nie ma początku ani końca. Ograniczenia, jakie stosuje Google, dotyczą jedynie niewielkiego ułamka tego bezkresu. Tak, jak w kosmosie, tak i w Internecie dochodzi do zjawisk, które poszerzają horyzonty myślenia specjalistów SEO, jak i użytkowników Internetu. W momencie, kiedy człowiek zaczyna myśleć, że ma pojęcie o świecie wyszukiwarek, trafia na Baidu.com i przekonuje się, że ograniczenia istnieją jedynie w wyobraźni człowieka.

Dlatego też sukcesywnie zwiększa się udział konkurencyjnych wyszukiwarek dla największego, póki co, gracza na rynku, jakim jest Google. Google swoją potęgę zdobył dzięki stworzeniu prostego narzędzia, które umożliwia uporządkowanie danych, a następnie prezentowanie ich użytkownikom. Im więcej użytkownicy Internetu dowiadują się o świecie wyszukiwarek, tym szybciej zmniejsza się udział w rynku wyszukiwarki Google. Jest to naturalny proces, który występuje w cyfrowym ekosystemie. Baidu.com jest najlepszym przykładem na łamanie pewnych stereotypów na temat wyszukiwarek internetowych, które z roku na rok zaczynają ze sobą konkurować na rynkach międzynarodowych. Usługi, jakie oferuje Baidu.com są coraz bogatsze, a jedynym utrudnieniem dla użytkowników nie znających języka chińskiego, jest brak automatycznego tłumaczenia. Być może ze kilka lat doczekamy się włączenia Baidu.com do walki o użytkowników ze wszystkich krajów świata.

Zapraszamy do oceny

4.8 / 5. 13

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *