Automatyzacja procesów pozycjonowania – czy to pomaga?

4.9
(13)

Automatyzacja procesów pozycjonowania pozwala w znaczny sposób obniżyć koszty, jakie musi ponieść agencja, aby wypozycjonować witrynę. Niestety droga na skróty nie pozwala osiągać efektów pozycjonowania w stopniu, który zadowoli klienta. Automatyzacja pozwala wyeliminować z procesu pozycjonowania specjalistę, który w dobie tak wielu zmian, jest niezbędnym ogniwem. Zautomatyzowanie procesu pozycjonowania sprawia, że np: linkowanie strony odbywa się przez automaty czy systemy, a nie przez człowieka. Doprowadza to do maksymalnego obniżenia jakości świadczonych usług. Niestety, ale w dalszym ciągu zdarzają się podmioty, które narażają strony klientów na kary ze strony Google. Narażanie takie polega na tym, że automat rozsyła wpisy pod artykułami na blogach.

Metoda ta pozwala zaoszczędzić wiele czasu i pieniędzy, lecz sprawia, że linki pojawiają się w dziwnych miejscach, których nie można usunąć w przypadku otrzymania filtra czy bana. Linki dodawane przez automaty w przypadkowe miejsca, w dużej mierze szybko znikają. Dzieje się tak dlatego, że dane miejsce po prostu przestaje istnieć. Jest to dość poważny problem, który powoduje wiele problemów w postaci skoków pozycji, czy konieczności zmiany domeny na inną. Automatyzacja to także mieszarki tekstów czy synonimizatory, które pozwalają tworzyć wiele wersji z jednego tekstu. Tego typu działania są skutecznie tępione przez Google, a strony w ten sposób pozycjonowane zaczynają tracić w rankingach. Aby pozycjonowanie przynosiło efekty, wszystkie czynności muszą być wykonywane według wymagań Google oraz wcześniej przygotowanej strategii. Nad całym procesem należy mieć pełną kontrolę i w przypadku spadków pozycji, należy niektóre ogniwa procesu modyfikować.

Proces automatyzacji pozycjonowania to także wykonywanie audytów stron od początku do końca gotowymi systemami, które wypluwają wielostronicowy audyt, z którego nic nie wynika. Działania takie pozwalają zaoszczędzić wiele czasu, jak i środków w przypadku, kiedy audyty takie wykonywane są za darmo. Usprawnianie procesu pozycjonowanie polega także na zlecaniu niektórych zadań podmiotom trzecim, aby nie robić tego samodzielnie i nie ponosić wysokich kosztów. Jedną z metod, która automatyzuje procesy pozycjonowania a jest powszechnie stosowana, to kupowanie linków prowadzących do stron klientów. Dobrą praktyką jest budowanie własnych strona zapleczowych, co zapewni bezpieczeństwo całego procesu. Oczywiście wymaga to wysokich nakładów finansowych.

Rozbijanie procesu pozycjonowania w taki sposób, aby niezbędne działania wykonywały systemy czy podmioty zewnętrzne, doprowadza do sytuacji, w której klient otrzymuje tanie pozycjonowanie np.: za 100 zł, lecz bez efektu. Proces automatyzacji w pozycjonowaniu ma jedynie na celu stworzenie mechanizmu, który pozwoli świadczyć usługi w taki sposób, aby nie było konieczności budowania od początku struktur niezbędnych do prowadzenia całego procesu. Dlatego przed wyborem firmy pozycjonującej, warto zapytać czy wszystkie działania wykonują sami, czy są jedynie pośrednikami w pozycjonowaniu a Państwa stronę pozycjonuje kilka innych podmiotów, które dostarczają swoje usługi. Podpisując umowę na pozycjonowanie, warto pytać o takie rzeczy, aby podczas trwania współpracy się nie zawieść. Automatyzacja procesów pozycjonowania nie pomaga osiągać dobrych pozycji. Ciągłe zmiany, jakie zachodzą w wyszukiwarce Google, na trwale eliminują możliwości pozycjonowania na skróty. Upraszczając procesy pozycjonowania, w taki sposób, aby się nie przemęczać i nie ponosić kosztów, których można uniknąć,  buduje się wizerunek branży SEO w Polsce od najgorszej możliwej strony.

Zapraszamy do oceny

4.9 / 5. 13

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *